Czy wiesz, że content wizualny zwiększa zainteresowanie postem o 80 procent?

 

Jest tak prawdopodobnie dlatego, że konsumenci reagują bardziej aktywnie na treści wizualne. Nasz mózg przetwarza informacje wizualne 60 000 razy szybciej niż tekst.

 

Z tego powodu ludzie częściej angażują się i udostępniają treści wizualne w mediach społecznościowych.

 

W tym miejscu omówimy najlepsze zasoby i sposoby uzyskiwania zdjęć dla mediów społecznościowych, które pomogą zwiększyć zaangażowanie i reputację Twojej firmy.

 

Gdzie można znaleźć obrazy do postów w mediach społecznościowych?

 

Wiele firm zatrudnia specjalistów do robienia zdjęć swoich produktów i utrwalania historię marki, ale nie zawsze jest to możliwe.

 

Dobra wiadomość jest taka, że ​​nie potrzebujesz oryginalnych zdjęć, aby marketing społecznościowy działał. Dlatego powstały stocki zdjęciowe, czyli ogromne bazy zdjęć wykonanych przez wielu artystów i fotografów. Korzystają z nich prawie wszyscy.

 

Oczywiście są tacy co uważają, że ​​zdjęcia stockowe są kiepskie i nieautentyczne. Jednak większość popularnych marek korzysta ze zdjęć stockowych na Instagramie i Facebooku!

 

Twoja firma też może z nich korzystać! Jeśli poszperasz we właściwych miejscach, możesz znaleźć świetne zdjęcia, które podniosą wizerunek Twojej marki w mediach społecznościowych.

 

Uwaga na prawa autorskie

 

Przed zanurzeniem się w fotografii stockowej należy zapoznać się z pewnymi warunkami.

 

Każdy obraz, który napotkasz w sieci, będzie zawierał jakąś formę praw autorskich lub licencji, a ważne jest, abyś wiedział, jaki typ dotyczy obrazów, które pozyskujesz, abyś nie miał żadnych problemów.

 

Domena publiczna

 

Obrazy należące do „domeny publicznej” to te, które nie są chronione prawem autorskim, co oznacza, że ​​każdy może ich używać i modyfikować bez zgody do celów osobistych lub komercyjnych.

 

Creative Commons

 

Odnosi się to do zestawu licencji, które umożliwiają swobodne używanie i rozpowszechnianie zdjęć. Istnieją jednak szczegółowe zasady dotyczące sposobu ich udostępniania.

 

Na przykład licencja CC BY mówi, że możesz udostępniać i modyfikować obraz, pod warunkiem oznaczenia pod nim oryginalnego fotografa. Z drugiej strony licencja CC BY-ND mówi, że możesz używać i udostępniać zdjęcie, ale nie możesz go modyfikować.

 

Pełna lista licencji CC znajduje się na stronie Creative Commons.

 

Darmowe zdjęcia

 

Większość zdjęć, które znajdziesz, jest prawdopodobnie wolnych od opłat. Te zdjęcia są sprzedawane według stałej stawki za wszystkie zastosowania. Oznacza to, że ktoś, kto chce użyć zdjęcia do posta w mediach społecznościowych, zapłaciłby tyle samo, co ktoś, kto chce użyć go w broszurze handlowej.

 

Większość zdjęć w stockach takich jak Adobe czy Shutterstock ma cenę uzależnioną od wybranej wielkości pliku, rozdzielczości oraz docelowego zastosowania. Niektóre zdjęcia są sprzedawane według stałej stawki za wszystkie zastosowania. Oznacza to, że ktoś, kto chce użyć zdjęcia do posta w mediach społecznościowych, zapłaciłby tyle samo, co ktoś, kto chce użyć go w broszurze handlowej.

 

 

Najlepsze miejsca na znalezienie fotografii

 

Teraz, gdy już kojarzysz o co chodzi z licencjonowaniem zdjęć, czas zacząć szukać contentu wizualnego dla twojej komunikacji!

 

Unsplash

 

Zdjęcia w Unsplash wyglądają realnie. Nie znajdziesz tutaj zdjęć w stylu sesji zdjęciowej.

 

Unsplash dodaje 10 nowych zdjęć co 10 dni i masz tam całkiem niezły wybór!

 

Funkcja wyszukiwania jest również łatwa w nawigacji, a nawet możesz zapisywać zdjęcia w kolekcjach, aby wszystko uporządkować. Możesz także przeglądać kolekcje utworzone przez Unsplash i innych użytkowników.

 

Picjumbo

 

Na Picjumbo nowe zdjęcia są przesyłane codziennie. Stock został założony przez profesjonalnego fotografa, dzięki czemu możesz mieć pewność co do jakości obrazów.

 

Picjumbo pozwala także wyszukiwać zdjęcia według kategorii. Wydaje się, że to drobiazg, ale ma ogromne znaczenie, gdy szukasz idealnego zdjęcia do przekazania wiadomości.

 

Death to Stock

 

Death to Stock ma za zadanie położyć kres złym stockom. Do tej strony potrzebujesz konta, ale jest całkowicie bezpłatna! Otrzymasz e-mail co miesiąc z ponad 10 nowymi zdjęciami z wybranego motywu, na podstawie ustawionych na starcie preferencji. 

 

Ta opcja może być traktowana jako dodatkowa inspiracja, bo nie masz pojęcia, co dostaniesz w mailu..

 

Freepik

 

Klasyczna strona analogiczna do Adobe I Shutterstock. Znajdziesz tu wiele grafik wektorowych, zwłaszcza okolicznościowych. Niektóre z nich możesz modyfikować w Powerpoincie, nakładając na plik elementy, a zapisujesz printscreenem – ja korzystam z takiego rozwiązania i działa całkiem ok.

 

Mam nadzieję, że przyda ci się ta wiedza 

WARSZAWA Śródmieście

ul. Inflancka 8

+48 888 770 651

(we speak English)